پوستر

راهنمای یک طراح برای چاپ پوستر در سال 2023

وارد کردن طرح های دیجیتال به دنیای واقعی می تواند مملو از گوچاها و گرملین ها باشد. ما آنقدر به چاپ دیجیتال بودن دنیا عادت کرده ایم که برخی از ما فراموش کرده ایم که چگونه کار خود را برای چاپ آماده کنیم. این راهنمای چاپ پوستر اینجاست تا به شما کمک کند.

اگر به فکر انجام یک سری طراحی پوستر هستیدبرای یک کمپین، مهمانی یا کنسرت (یا صرفاً برای تزیین دیوارهای خود) در اینجا راهنمای نحوه چاپ کارتان است. نکات ما را دنبال کنید و به زودی با اطمینان پوستر چاپ خواهید کرد - و دیگر لازم نیست نگران باشید که آن مرد در چاپخانه به شما می خندد...

اگر نمی‌خواهید به سراغ یک حرفه‌ای بروید، یا اگر می‌خواهید طراحی خود را امتحان کنید و کمی تمرین کنید، به چاپگر مناسب نیاز دارید. نگاهی به جمع بندی ما از بهترین چاپگرهای خانگی بیندازیدبرای راهنمایی

نحوه چاپ پوستر:

·         به جای RGB در CMYK کار کنید

اگر طرح های خود را به قصد بردن آنها به یک فروشگاه چاپ پوستر تولید می کنید، مطمئن شوید که به جای RGB در فضای رنگی CMYK کار می کنید. در فتوشاپ می توانید به راحتی از طریق "Image > Mode > CMYK color" به این حالت تغییر دهید. این حالت رنگ به شما نمایش دقیق تری از نحوه چاپ رنگ های شما می دهد.

02. ... یا به CMYK تبدیل کنید

اگر در RGB کار کرده اید و کار خود را به CMYK تبدیل کرده اید، درست قبل از ارسال فایل برای چاپ، ممکن است متوجه شوید که سبز و آبی در تصویر شما بی روح و کسل کننده شده است. می‌توانید از ابزار هشدار گاموت فتوشاپ ('File > View > Gamut warning') برای برجسته کردن رنگ‌هایی که برای تبدیل از RGB به CMYK مشکل دارند، استفاده کنید.

نحوه تسلط بر تئوری رنگ

فضای رنگی RGB نسبت به CMYK آرایه رنگ بیشتری دارد. به یاد داشته باشید: تمام رنگ‌های مخصوص رایانه که در فتوشاپ برای پوستر خود انتخاب می‌کنید، باید با مجموعه‌ای از جوهرهای دنیای واقعی چاپ شوند. مواردی که نمی‌توانند تکثیر شوند، «خارج از محدوده» می‌شوند و با جوهرهای موجود چاپ می‌شوند.

  03. در صورت امکان از بردارها استفاده کنید

طراح فرانتس جیتزتوصیه می کند: "وقتی صحبت از چاپ به میان می آید، به خصوص چاپ با فرمت بزرگ، وکتورها دوست شما هستند. سعی کنید تا حد امکان در یک برنامه مبتنی بر برداری مانند Adobe Illustrator طراحی کنید. نه تنها حجم فایل شما را کاهش می دهد، بلکه باعث کاهش حجم فایل شما می شود. اطمینان حاصل کنید که واضح ترین نتیجه چاپ را دریافت می کنید."

04. با 300DPI کار کنید

فایل های چاپی بزرگ هستند. یکی از رایج ترین تاخیرها در کارهای چاپ پوستر، بازگرداندن کار توسط چاپگر است زیرا وضوح بسیار پایین است. فایل هایی که برای چاپ قرار می گیرند باید روی 300 DPI (نقطه در اینچ) تنظیم شوند. به عبارت ساده تر، هر چه تعداد نقاط تصویر بیشتر باشد، وضوح تصویر بالاتر است. نقاط چاپ شده بیشتر در یک اینچ به معنی تولید مثل با کیفیت بالاتر است.اگر وضوح شما خیلی پایین باشد، در نهایت با پوستری تار و پیکسلی مواجه خواهید شد. در فتوشاپ، هنگام ایجاد یک سند جدید، نقاط در هر اینچ را تنظیم می کنید ('File > New'). 300DPI وضوح استانداردی است که برای یک سند چاپی با کیفیت خوب می خواهید.

05. مقاله خود را انتخاب کنید

اندازه های رایج چاپ پوستر A2 (594mm x 420mm)، A3 (420mm x 297mm) و A4 (297mm x 210mm) هستند. انتخاب کاغذ و وزن آن را می توان با چاپگر خود در میان گذاشت، اما 170 گرم در متر Silk یا Gloss Art FSC یا 150gsm انتخاب های خوبی هستند. GSM مخفف گرم بر متر مربع است و تعیین می کند که حجم کاغذ چقدر سنگین است.

06. فایل ها را به صورت PDF تهیه کنید

فایل های چاپی خود را در قالب PDF (رزولوشن چاپ با 300 DPI) یا تیف بدون فشرده سازی در همان DPI ارائه دهید. اگر JPG ها به اندازه کافی رزولوشن بالایی داشته باشند، امکان ارسال آنها وجود دارد. بنابراین اگر فقط می خواهید پوستری از پوچ حیوان خانگی خود را از روی یک عکس روی گوشی هوشمند خود چاپ کنید، می توانید این کار را با ارسال یک JPG انجام دهید، اما هشدار دهید: لبه های عکس بریده می شود و رنگ تغییر می کند.

07. چاپ لیتو را در نظر بگیرید

برای چاپ پوستر دو انتخاب دارید: دیجیتال یا لیتو. (خب، خوب، شما سه مورد دارید: همیشه می توانید در خانه چاپ کنید. اما به احتمال زیاد چاپگر به اندازه کافی بزرگ ندارید.) طیف گسترده ای از اقلام چاپی تولید انبوه (کتاب، پوستر، روزنامه و غیره) تولید می شود. با استفاده از چاپ لیتو به زبان ساده، چاپ لیتو شامل ساخت مجموعه‌ای از صفحات توسط چاپگر می‌شود که برای فشار دادن تصویر روی کاغذ استفاده می‌شوند.مثلا در چاپ آریس با این روش برای تولید سررسید و تقویم رومیزی استفاده می شود.

ایجاد این صفحات هزینه دارد و فوریت چاپ پوستر دیجیتال را ارائه نمی دهد. هزینه اولیه ممکن است گران باشد، اما اگر چاپ بزرگی انجام می دهید و می خواهید تا A1 خروجی داشته باشید، این فرآیند است که کیفیت چاپ و پرداخت بالاتری را نسبت به چاپ دیجیتال ارائه می دهد.

انتخاب بین چاپ دیجیتال و لیتو عمدتاً به پولی که برای کار چاپ در اختیار دارید و مدت زمانی که به انجام آن نیاز دارید بستگی دارد. چاپ دیجیتال با چاپگرهای جوهرافشان یا لیزری ارزان‌تر و سریع‌تر از این دو است و برای چاپ‌های کوچک‌تر خوب است. اگر بودجه مشکل است و در مورد کیفیت خیلی سخت گیر نیستید، به سراغ چاپ دیجیتال بروید. اگر بالاتر از A3 نروید این نیز خوب است.

08. کارگاه چاپ پوستر مناسب را انتخاب کنید

چاپگرهای مختلف دارای سطوح مختلف تخصص هستند، بنابراین انجام تکالیف و دریافت توصیه های شخصی ارزش دارد. همچنین مطمئن شوید که چاپگر را مطابق با کار در دست تنظیم کرده اید.

به عنوان مثال، آرمانی و آریس دلیل کیفیت بالا و کار تخصصی و همچنین یکی از معدود مکان‌هایی است که از چاپگرهای منبع نور لیزری و چاپ‌های عکاسی سیاه و سفید واقعی استفاده می‌کند. برای چاپ با کیفیت بالا و شفاف بر روی کاغذ سنگین و باکیفیت کداک، این افرادی هستند که باید از آنها بازدید کنید.

با این حال، ممکن است بخواهید بسیاری از موارد را به صورت دیجیتالی بدون پرداخت خاص یا بر روی کاغذ با درجه بالاتر چاپ کنید. بنابراین چاپ پوستر در خیابان‌های بزرگ را در مکان‌هایی مانند Prontaprint حذف نکنیدو اسنپی اسنپ. دلیلی وجود دارد که آنها در همه جا هستند: آنها خدمات مناسب و مقرون به صرفه ای ارائه می دهند و پوسترهای عکس شما را مستقیماً از کارت حافظه، تلفن همراه، اینستاگرام یا فیس بوک چاپ می کنند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا کار خود را با طیف وسیعی از جلوه های هنری عکس ارتقا دهید.

این مقاله چطور بود؟

نوشتن یک نظر